Australia

1 april 2015 - Port Augusta, Australië

Dit land is groot, heel groot. Kijk maar op de globe, het is groter dan west Europa. Inmiddels drie weken onderweg hebben we weer behoorlijk wat meegemaakt. Na drie dagen gespendeerd te hebben in Sydney hebben we onze huurauto/camper opgehaald en zijn we vertrokken richting de Blue Mountains.
We hebben weer een Toyota Estima als auto. De auto die we nu hebben is een aantal jaar jonger, heeft 450000 kilometer op de teller staan. Ongeveer 100 kilometer ten westen van Sydney zijn de Blue Mountains. Daar maak je direct kennis met de uitgestrektheid van Australië. De eindeloze vergezichten over bossen confronteren je met de grootte van het land. Één van onze hoogtepunten in Australië is de Great Ocean Road. Een fantastische weg langs de kust ten westen van Melbourne. Een weg waar je bijna overal 100 mag behalve op een plek waarvan ik vond dat ik er wel 100 kon rijden. En BAM, politie met zwaailichten alles achter me. 'Any reason for speeding?' $300 boete.

Het fijne aan Nederlands zijn in het buitenland is dat niemand je verstaat. Je kunt dus alles over iedereen zeggen. Bij een uitkijkpunt kwam er een stel op ons af die er niet heel erg goed verzorgd uit zagen, ze roken ook niet al te fris. Dus ik zeg over mijn schouder naar Ilse: 'Zo, die stinken!' Bij de parkeerplaats kwamen ze weer tegen en spraken ze Nederlands, ook keken ze een beetje boos. Toen schaamde ik me. Ik heb me verstopt achter in de auto waar niemand me kon zien vanwege de verduisterde ramen en ben pas weer tevoorschijn gekomen toen ik zeker wist dat ze weg waren.

In tegenstelling tot Nieuw-Zeeland kan je hier overal wildlife spotten. Overal vind je kangaroo's, af en toe een Emu en als je op de goede plek bent ook koala's (de koala op de foto van dag 194 is tot nu toe onze favoriet). Aangekomen in Sydney dachten we dat er achter elke steel een giftige slang of dodelijk spin zou zitten. Gelukkig hebben we de slangen voorlopig weten te ontlopen. Wel hebben we helse paniek in de auto gehad toen er een behoorlijk grote spin via het raam naar binnen kroop. Ilse heeft op heldhaftige wijze een zaklamp vast gehouden toen ik de spin uit de auto heb gehaald.

Thijmen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wijnanda:
    1 april 2015
    Lieve mensen Thanks,wat weer leuk om te lezen. Jammer van die boete. Al naar de Hillsong Church geweest? Nog heerlijk genieten in Australie. En die knuffelbeertjes . Zo schattig op die fotos. Goede reis verder .Take care Fijne paasdagen. Vandaag paaseitjes gekocht. Groetjes vanuit een stormachtige Holland.