Omdat het kon

2 juni 2015 - Sydney, Australië

Na bijna negen maanden rondreizen in twee fantastisch mooie landen keren we terug naar Nederland. Terug naar vrienden en familie en van zekere onzekerheid naar onzekere zekerheid. Met 25000 kilometer achter de rug en met 8106 gemaakte foto's op naar ons fotoboek. Niet meer slapen in een auto en niet meer met een 'remmen is angst' mentaliteit bergen af scheuren. Geen kangoeroes en geen koala's meer. Naar het dik Yolo korfbalkamp en Lowlands. Samen met het do not disturb kussentje weg van fotobeten, everchanging moods en Jackie. Op naar de reverse culture shock en weg van sun blocking skyscrapers. Weg van de spinneninspectie en weg van oncomfortabele nachten. Op naar onze derde zomer op rij en weg van 264 dagen rondreizen. Op naar Game of Thrones en (voor de zoveelste keer) Lord of the Rings. Op naar mensen met meningen over mijn haar en op naar uitzending gemist. Weg van schreeuwende campingbewoners en weg van slechte internetverbindingen. Weg van gekleurde meren en uitgestrekte landschappen. Weg van padden in de wc en giftige dieren. Weg van verlaten stranden en groene heuvels. Weg van Timtams en Yoyo's en op naar stroopwafels en Bastogne's. Weg van one lane bridges en gravel roads. Weg van journeys through glowworm galaxies en weg van eersteklas kersen en perziken (en witte nectarines, abrikozen, pruimen en appels). Weg van Down under en op naar huis.

Ik hoop dat jullie het interessant en soms ook grappig vonden om onze pagina te lezen en te bekijken. We hebben er plezier in gehad om jullie op de hoogte te houden en kunnen zelf ook op een leuke manier terugkijken op ons avontuur.

Hier mijn top 25 van mooiste belevenissen. De lijst is samengesteld op basis van mijn zeer subjectieve mening met inbreng van Ilse haar subjectieve mening. Daarnaast is de volgorde bepaald aan de hand van onze indrukken van de desbetreffende plek.

1. Tongariro Crossing
22. Nugget point
23. Hokitika gorge
24. Punakaiki Pinnacles
25. Pancake rocks

All good things must come to an end,

Thijmen & Ilse

Ps. Check ons nieuwe filmpje

1. Joël:
    2 juni 2015
    Het werd tijd ook. Welkom terug!
  2. Anja:
    2 juni 2015
    Een hele fijne terug reis toegewenst en bedankt voor de mooie indrukwekkende reisverslagen.
    en over een week thuis tezijn zitten jullie zo weer in het ritme dat jullie misschien wel weer verlangen naar de spinnen giftige beesten en slecht internet.
    tot snel
    gr van ons 4en ennhhheee Thijmen ik vindt je haar top.
  3. Wilma van lier:
    2 juni 2015
    Een hele goede reis naar ook het mooie Nederland. Maar kan me heel goed voorstellen dat jullie daar nog heel lang hadden kunnen blijven. Had je moeder gister op de thee en die wees me op jullie filmpje, prachtig! En ja dat haar, daar zijn de meningen denk ik verschillend over:)
  4. Inga:
    2 juni 2015
    Goeie reis terug! Was inderdaad leuk om jullie te volgen via de blog.
  5. Wijnanda:
    2 juni 2015
    Lieve Hollanders Thanks En goede reis!!! Hartelijk welkom terug in Nederland. Wel wennen denk ik Hartelijk welkom ook in de Lente Als jullie komen laat het dan even weten , dan zorg ik voor bastogne en stroopwafels Het zit d rop Tot ziens Groetjes vanuit Dronten.
  6. Richard:
    2 juni 2015
    Dank voor jullie mooie verhalen en foto's. Goede reis terug naar Nederland en geniet straks weer van je eigen bed
  7. Alex en Ineke:
    4 juni 2015
    Welkom terug, eerst maar acclimatiseren (moet lukken met dit mooie Hollandse weertje) en succes met het vinden van werk en eigen woonruimte. Een goede toekomst toegewenst! (Met een rugzak vol ervaring gaat dat vast lukken.)
    Groetjes Ineke ( en Alex)